csütörtök, szeptember 21, 2006

Könnygáz a körúton

A köztévé épületének ostroma (Forrás: inforadio.hu)Éjszakánként nem biztonságos Budapest belvárosa, a vasárnap óta tartó zavargások miatt ha sötétedés után van dolgom a városban, előtte megnézem a neten a híreket, merre autózzak, ha ép szélvédővel akarok hazaérni. A randalírozó csőcselék száma és ereje csökkenni látszik, de még csak a negyedik napnál tartunk.

Égő autók a Szabadság téren, betört kirakatok a Rákóczi úton, rendőrkordon a Nyugatinál, könnygáz az Oktogonon. Sosem gondoltam volna, hogy ilyen képek nemcsak Bejrútban vagy Belfastban, hanem Budapesten is készülhetnek. Nem nyugtatott meg a rendészeti miniszter sem, aki kijárási tilalom bevezetésén gondolkodik, és jelentésében nem zárja ki, hogy a szombati nagygyűlésre várható százezrek gyűrűjében, és őket felhasználva nem terjedhet ki a vandalizmus és a fosztogatás az egész fővárosra, ami nyilvánvaló túlzás, de azért rendkívül ijesztő is egyben.

Ezt a blogot eredetileg azért kezdtem el írni, hogy abszurd jeleneteket mutassak be a székesfőváros működtetéséből és a város fejlesztéséről. Múlt vasárnap óta azonban huszadrangú kérdéssé vált, hogy mikor robbannak le a Combinók vagy hogy miként kellene újabb körutakat építeni.

Budapest jelenleg csak nappal emlékeztet szeptember 17-e előtti önmagára. Megnyugtató, hogy a városi közszolgáltatások működnek, van áram, folyik a csapból a víz, ha kinyitom, de reggelente már nem a kávé az első, hanem a hírek, mi történt múlt éjjel. Tegnap este éppen a kutyát sétáltattam, amikor tűzijátékra emlékeztető hangokat hallottam, és csak akkor nyugodtam meg, amikor a hírportálokmindegyikét megnéztem, hogy valóban tüzijáték volt, és nem pedig lövések hangja.

Tömeg és oszlatás a Nyugatinál (forrás: hirtv.hu)Ilyen körülmények között nincs sem értelme, sem létjogosultsága városi gondokról írni. Úgyhogy a magam részéről ezt mindaddig felfüggesztem, amíg az élet Budapesten nem tér vissza a normális kerékvágásba.

Ami alatt nem csak azt értem, hogy éjszakánként nem tombol a csürhe a pesti utcákon, hanem azt is, hogy nettó nácik árpádsávos, turulos zászló mögé bújva nem handabandázhatnak nemzetközi sajtótájékoztatókon holmi alkotmányozó nemzetgyűlésről meg nemzeti kerekasztalról.

Mindenki vigyázzon magára. Remélem, mielőbb találkozunk itt újra.

1 Comments:

Anonymous Névtelen said...

Eszednel vagy? Abba ne hagyd!!!! A csurhe az csurhe, de ez mindig ilyen volt. Amit te csinalsz, az meg ertekteremtes, es imadni valoan az. Ugyhogy nem beszarni, megirni, amit meg kell, a csurhe meg ezuton is huzzon a vereres faszba!!

3:23 de.

Megjegyzés küldése

<< Home