hétfő, július 24, 2006

Az ajtók záródnak

Látványterv az új metrókocsiról (Forrás: metro4.hu)Öles léptekkel gyorsult fel a négyes metró röpke harminc éves története, de ilyen még tényleg nem volt; a városháza a nagyközönség óhaját tudakolja, hogy hogyan nézzenek ki a vadonatúj metrókocsik. Három, francia szakemberek által dizájnolt változat, amelyek múzsája maga a főpolgármester volt, aki azt kérte, hogy a csili-vili új kocsik hasonlítsanak a kisföldalatti kocsijaira.

A hivatalos magyarázat szerint a franciák ezt úgy oldották meg, hogy az egyik változatban ikerfényszórókat rajzoltak a jármű elejére, a másikon meg olyan a reflektor, mintha szemhéja volna a metrókocsi elejének, teccikérteni. A középső pedig azért nem olyan, mert azt egy francia villamosról mintázták. De mindegy is, úgyis a műértő nagyközönség fogja a városháza – már amikor működő – honlapján kiválasztani, hogy melyiket gyártsák le. Egy katt, hipp-hopp, és két év múlva már itt is lesz a prototípus, újabb két év múlva pedig ki is lehet próbálni élesben.

Hétvégétől már lehetett szavazni, a főpolgármester lelkes bejelentése után három órával máris harmincezer szavazat érkezett. Régóta mondom, hogy emelt díjas sms-ben kellene szavaztatni a népet, ha akarsz egy kilométer M0-t, küld a korgyuru szót a 1798-ra, meglesz az, összeadjuk.

Demszky elektromos vakondot szelidít (Forrás: budapest.hu)A főpolgármester a déli hőségben tartott sajtótájékoztatóján arról is beszámolt, hogy hogyan áll négy budai állomásnál a munka. Közműkiváltás, a résfalazás előkészítése, meg ilyenek. A négyes metró címén átadták már az elektromos vakondként emlegetett szerkentyű marótárcsáját – pontosabban annak legfőbb alkatrészét -, a Bartók Béla út felújítását, a Keletinél egy metrókijáratot (amiről váltig állította a főpolgármester, hogy ha naplementekor egy meghatározott szögből nézzük, akkor alatta már mintha látható volna az új állomás), meg egy gyalogos aluljárót a Bocskai útnál, amit átadás után rögtön le is lakatoltak, nehogy összefirkálják meg odaköltözzenek.

Visszatérve a metrókocsikra: egy francia-magyar konzorcium gyártja le őket, 37 darabot több mint 60 milliárd forintért. A cégcsoport magyar felének anyavállalata ellen aznap jelentették be a csődeljárás megindítását, még szerencse, hogy a franciák egyetemlegesen helyt állnak. Megnyugtató ez egy olyan olajozottan haladó projektnél, mint a négyes metró.

Lehetett volna ezeket a járműveket HÉV-esíteni, és akkor a Déliből átszállás nélkül lehetne elrobogni Gödöllőig. De a civilek túl későn szóltak, és a BKV menet közben már nem változtatott a tenderen. Ezzel az is eldőlt, hogy az Örs vezér terén a következő ötven évben is Budapest egyik legszűkebb aluljáróján kell átszenvednie magát annak, aki még keletebbre akar kalandozni a székesfővárosban.

És ma még tornádó is volt. Jól tudta Demszky, csak túl korán szólt.

1 Comments:

Anonymous Névtelen said...

elsőként is grat a goldenhez.
másodra, nálam te vagy az első a kategóriádban.
üdv
zs
http://zen-taxi.zsoltu.hu/?p=282

7:54 du.

Megjegyzés küldése

<< Home