Rossz bőrben

Szombatra viradóra kidőlt két oszlop a hídon, az új Combino villamosokhoz használt (a korábbiakhoz képest tripla súlyú) felsővezetéket nem bírta el az eredeti vastagságának nyolcadára korhadt kandeláber. De nem csak a hídon, magával a híddal is baj van.
A Margit híd 1876-ban épült, mert a Lánchíd már nem bírta a terhelést. Az átkelőt a nagy gazdasági világválság után újították fel és szélesítették ki, a második világháborúban szokás szerint felrobbantották, majd 1948-ra állították helyre. Mára annyira elöregedett, hogy aki egyszer lemegy a Margitszigetre, és alákukkant a hídnak, legközelebb igencsak sietős léptekkel fog áthaladni rajta. A hidat csúnyán megette a rozsda, néhány éve a vaslemezek is be-beszakadtak, a főváros által elrendelt szakértői vizsgálat szerint azonban az átkelő nyugodtan használható, még nem életveszélyes.
A budapesti nagyközönséget azért is kellett megnyugtatni, mert a Margit híd egyelőre nem küldhető kényszerpihenőre. Ha lezárják, a forgalom nagy része a jelenleg 130 százalékos telítettséggel működő Árpád híd felé kerülne, amelyen egy lerobbant teherautó is képes fél Budapestet megbénítani.
A városházán már a fiókban vannak a tervek a híd renoválására. Mai áron úgy 5-6 milliárd forintba kerülne, azért ilyen sokba, mert a felújítással együtt helyreállítanák az eredeti műemléki arculatát, visszaépítve a pillérekre Thabard mesternek a háborúban eltűnt szobordíszeit.
Előbb azonban új hídnak kell épülnie Budapesten. (Ilyesmire utoljára 1995-ben volt példa, amikor átadták a semmibe vezető Lágymányosi hidat.) A Szentendrei-szigeten ugyan már alapozzák az M0-s körgyűrű északi átkelőjét Újpest és Budakalász között, de árvíz is volt, meg a környező falvak által indított perek is elhúzódnak, a jelenlegi tervek szerint 2008 tavaszára lesz kész a híd.
Egy pontonhidakat gyártó cég korábban felvetette a fővárosnak, hogy különösebb zökkenők nélkül is meg lehetne oldani a Margit híd felújítását. Egyszerre csak az egyik felét zárnák le, a kieső másik oldalt pedig a rakpartokkal összekapcsolt pontonhíddal pótolhatnák, a sziget mellett ideiglenesen lezárt Duna-ágban pedig sportversenyeket rendezhetnének vagy más módon hasznosíthatnák. A városháza szerint viszont ez az egész hülyeség. Ők ráérnek, megvárják, amíg elkészül az M0 hídja.
Az oszlopot pedig nem ők tették oda, az már ott volt.
1 Comments:
Sebaj, azért a négyes metrót építik :)
Mert az jó lesz nagyon nekünk.
Megjegyzés küldése
<< Home