Főpolgármesterkedés

Demszky Gábor 1990-ben lett főpolgármester, aztán háromszor újraválasztották. Infrastrukúra-mániás és látványpolitikus; neki köszönhető, hogy a rendszerváltás után sem álltak le a buszok, és továbbra is folyt a víz a csapból. Amekkora nagy fegyvertény volt ez akkor, annyira kevés is manapság. Demszky legfőbb előnye, hogy nincs nála jobb, legfőbb hátránya, hogy még mindig azzal kampányol: most végre beváltja azt, amit 16 évvel korábban ígért. Például megépítteti a harminc évvel ezelőtti terveken alapuló negyedik metróvonalat. Egyszer bizonyosan közterületet fognak elnevezni el róla; neki köszönhető, hogy Budapest versenyben maradt a közép-európai nagyvárosok mezőnyében, és neki róható fel, hogy ezt a versenyt nem nyerte meg. Amit kevesen tudnak róla: hivatásos távlovagló, allergiája miatt nem ihat tejet, és ezt a világ összes nyelvén el tudja mondani.

Akármelyikük nyer is, egyikük sem fogja alapjaiban megrengetni a várost. Ha Demszky győz, minden megy tovább, ahogy eddig. Ha Tarlós ülhet a választók akaratából a főpolgármesteri székbe, a Fővárosi Közgyűlésben várhatóan újrázó kormánytöbbség majd jól lefokozza (pénzét, helyetteseit, jogköreit ugyanis a közgyűlési többség határozza meg), ő pedig megmarad köszönőembernek, aki a hivatalos delegációkat fogadhatja a városháza vörös szőnyege szélén állva.
A városlakóknak minden bizonnyal csalódással fog véget érni az évtized. Budapest behoz néhány több évtizedes lemaradást, lesz új metró, új szennyvíztisztító, épül legalább egy új híd. 2010-re a város nagy ugrással máris ott fog tartani, ahol azt 1990-es évek végén kellett volna.
A teknős ismét lehagyja Achillest.
0 Comments:
Megjegyzés küldése
<< Home