Villamoskordon
A budapesti közlekedési vállalat 3,5 millió forintot kapott azért, hogy Bush júniusi látogatásakor villamosokkal vont kordont a Parlament épülete körül - ismerte el egy ellenzéki képviselő kérdésére a városháza szakbizottsági ülésén a cég vezérigazgatója. Mint mondta, már a vizit előtt hetekkel egyeztettek erről az amerikai és a magyar biztonsági szolgálatokkal.
Bush látogatásakor a rendőrség még határozottan cáfolta, hogy a villamosokat használták volna a kordonhoz. A BKV akkori magyarázata szerint pedig egyszerűen feltorlódtak a járművek.
Közben ötmilliárdért átépítették, megemelték a körúti villamosmegállókat, hogy jó legyen a kerekesszékeseknek is a peronmagasság. De nem lett jó. Volt olyan megálló, amelynek mindkét vége lépcsőben folytatódott. A Nyugatinál pedig az egyik ajtó egy kandeláberre nyílt, de hát csak egy pályaudvar van a közelben, úgyse szoktak sokan lenni. Én már akkor megnyugodtam, amikor a BKV azt írta egy közleményben, hogy az oszlopot nem ők tették oda. Az már ott volt.
Nem szuperált az új áramellátó-rendszer sem. Műszakilag nem biztos, hogy ez így helytálló, de az tény, hogy néhány hát alatt tucatszor volt üzemzavar, amikor lebénult Európa legforgalmasabb villamosvonala. Naponta kétszázezer ember megszopatása megér ennyi pénzt, hát még ha mindannyian adjuk össze.
De az is lehet, hogy ez is csak egy kordon. Talán jön a pápa, és a BKV már gyakorol. Hátha ebből is pénz lesz.
Bush látogatásakor a rendőrség még határozottan cáfolta, hogy a villamosokat használták volna a kordonhoz. A BKV akkori magyarázata szerint pedig egyszerűen feltorlódtak a járművek.
Közben ötmilliárdért átépítették, megemelték a körúti villamosmegállókat, hogy jó legyen a kerekesszékeseknek is a peronmagasság. De nem lett jó. Volt olyan megálló, amelynek mindkét vége lépcsőben folytatódott. A Nyugatinál pedig az egyik ajtó egy kandeláberre nyílt, de hát csak egy pályaudvar van a közelben, úgyse szoktak sokan lenni. Én már akkor megnyugodtam, amikor a BKV azt írta egy közleményben, hogy az oszlopot nem ők tették oda. Az már ott volt.
Nem szuperált az új áramellátó-rendszer sem. Műszakilag nem biztos, hogy ez így helytálló, de az tény, hogy néhány hát alatt tucatszor volt üzemzavar, amikor lebénult Európa legforgalmasabb villamosvonala. Naponta kétszázezer ember megszopatása megér ennyi pénzt, hát még ha mindannyian adjuk össze.
De az is lehet, hogy ez is csak egy kordon. Talán jön a pápa, és a BKV már gyakorol. Hátha ebből is pénz lesz.
0 Comments:
Megjegyzés küldése
<< Home