péntek, október 27, 2006

Mélyszántás

Elnémíthatja a jövőben a tiltakozókat a városháza; tüntetni továbbra is lehet, a színpadhoz, a hangtechnikához, sőt még a mobilvécékhez is azonban már fővárosi engedély kell, amit politikusokból álló bizottság adhat meg. Demszky eközben ezer traktort próbál kitiltani Budapestről, és különbuszt is indítana a gazdákért, csak gyalog jöjjenek tiltakozni.

Városatyáink ismét kitettek magukért; a kormánypártok szigorították a fővárosi közterületek használatát, ezentúl a politikai rendezvények színpadait, hangtechnikáit és mobilvécéit is engedélyeztetni kell a városházával. Bár a koalíció még mindig marakodik a pénzosztó posztokon, ezért abban sem jutottak még dűlőre, hogy milyen bizottságok legyenek, a közterületi helyfoglalást engedélyező testületet sebtiben megalakították. Eddig ezt a szakbizottságot szokásjog alapján az ellenzék vezette, most viszont a volt belvárosi szoci polgármester lett az elnök. E napirend tárgyalásakor a Fidesz és a KDNP egy emberként elhagyta az üléstermet, szerintük csak a kivonulással tudnak tiltakozni az antidemokratikus és alkotmányellenes döntés ellen. (Mellesleg ugyanezen a véleményen van a Társaság a Szabadságjogokért is.) Tarlós azon még külön kiakadt, hogy a csütörtök reggeli egyeztetésen a kormánypártok még megígérték, dehogy lesz rendeletmódosítás, aztán mégis. Miután a két nagyobbik ellenzéki párt képviselői kivonultak, ketten mégis visszajöttek, hogy egyenként kikapcsogassák szavazógépeiket.

Eközben másfélszáz "mezőgazdasági járművel behajtani tilos" táblát rakat ki a főpolgármester, hogy a gazdák ne traktorral jöjjenek tüntetni Budapestre, hanem mondjuk kisföldalattival vagy triciklivel. Demszky attól fél, hogy a traktorok megbénítják a várost, és tönkreteszik a frissen felújított utakat. A főpolgármester még különbuszt is indítana a gazdákért, csak hagyják otthon a járműveiket. A csütörtökön elfogadott rendeletmódosítás alapján a helyfoglalásokat engedélyező bizottság simán kitilthatja a fővárosi közterületekről a traktorokat, mivel a rendelet már pénteken megjelent a hivatalos közlönyben, ezzel pedig hatályba is lépett.

Kivételes módon azért a két politikai oldalnak sikerült egyhangúlag elfogadnia a 2007-es útfelújításokat, jövőre 133 utcában cserélnek aszfaltot, aztán leáll a "rendszerváltás óta sosem látott" rekonstrukciós dömping.

Arról is döntöttek a városatyák, hogy nem épülhet vízitaxi-állomás a budai alsó rakparton a Csalogány utcánál, mert a hivatal szerint azt csak balesetveszélyes módon lehetne megközelíteni, ráadásul a rakpart ennél nagyobb forgalmat nem bír el. Az egyik ügyosztály csatolt véleményében azonban az is olvasható, bár a Csalogány utcánál hivatalosan nem alakítható ki kikötő, mégis van már ott egy.

Címkék: , , , ,